Blogs laten schrijven

De meeste blogs leveren geen sales op.

Die van jou straks wel.

Ooit bij stilgestaan hoeveel kostbare tijd je eigenlijk kwijt bent aan het opvolgen van leads?

Je moet met ze in gesprek gaan, elke keer dezelfde vragen beantwoorden en dan worden ze ook nog niet eens allemaal klant.

En dan is er nog een ander probleem: steeds meer mensen nemen niet eens meer contact op met hun vragen, maar verwachten de antwoorden online te vinden. Is jouw website daar al op voorbereid?

Hoe zou het zijn als je alleen nog maar goed geïnformeerde prospects zou krijgen?

Als je niet elke keer dezelfde simpele vragen zou hoeven beantwoorden, maar direct de diepte zou kunnen ingaan in een gesprek?

Als je voordat je in gesprek gaat al een hoge mate van zekerheid zou hebben dat iemand klant wordt?

Dit, en meer, kun je bereiken door blogposts te publiceren waar je klanten echt op zitten te wachten én deze vervolgens in te zetten in je salesproces.

Meer traffic, leads en sales met een bewezen framework

Ik schrijf je blogposts volgens de They Ask, You Answer-methode van Marcus Sheridan. Hij ontdekte in 2008 dat de mensen die zijn site bezochten 5 dingen wilden weten. De zogeheten Big 5:

  • Prijs en kosten
  • Problemen waar jouw product een oplossing voor is en problemen met/nadelen van jouw product
  • Vergelijkingen en versus
  • De beste (meest verkochte, minst onderhoudgevoelige, etc) in z’n soort
  • Reviews en beoordelingen

Maar dat niet alleen: deze onderwerpen bleken universeel te zijn. Sindsdien hebben honderden bedrijven over de hele wereld succes geboekt met deze methode. En jij kunt er een van zijn!

They Ask, You Answer is bij uitstek geschikt voor bedrijven die producten of diensten verkopen waar mensen zich uitgebreid over willen inlezen voor ze tot aanschaf overgaan. Dit geldt voor de meeste b2b-bedrijven, maar ook voor veel b2c-bedrijven.

Joost van der Waal van Climatedeal over They Ask, You Answer: “Ik heb een ecologisch isolatiebedrijf en besloot naar aanleiding van een artikel van Renske een blog te schrijven over de kosten van ecologisch isoleren. Ik kreeg veel positieve reacties op LinkedIn, de blog is goed gelezen en hij leverde me nieuwe klantaanvragen op. Mensen zeiden aan de telefoon: “Over de prijs hoeven we het niet meer te hebben, ik wil dat jij bij mij ecologisch komt isoleren.”

Nieuwsgierig geworden naar They Ask, You Answer en de Big 5? Ik vertel je graag meer in een kennismakingsgesprek!

Hoe het is om met mij samen te werken

Renske is veel meer dan ‘gewoon een tekstschrijver’. Ze ontzorgt ons helemaal op het gebied van de marketingcommunicatie van ons merk.

– Paul Willems, hoomie

Ik zie het als meerwaarde dat Renske ook met andere klanten in de cleantechsector werkt, omdat ze daardoor beter op de hoogte is van wat er speelt.

Kim Bentum, EVWise & EV Consult

Renske is er met minimale input in geslaagd unieke, volledige en lekker leesbare pagina’s te schrijven waarmee we inmiddels ranken in Google.

Jurriën de Peuter, Kiwatt

In 5 stappen naar effectieve blogposts

Stap 1: Kennismaking

Allereerst vogelen we uit of we een match zijn en of de They Ask, You Answer-methode geschikt is voor de producten en diensten die jouw bedrijf verkoopt. Na dit gesprek stel ik een offerte op.

Stap 2: Brainstormsessie

Als we samen aan de slag gaan, plannen we een brainstormsessie in, waarin we een deep dive nemen in jouw ideale klant. Wat voor content heeft hij nodig om het vertrouwen te krijgen dat jij zijn probleem oplost?

Stap 3: Keyword research

Na de brainstormsessie stel ik een contentkalender op en doe ik een zoekwoordenzoek om te bepalen welke zoekwoorden het beste passen bij de onderwerpen die wij in de brainstormsessie hebben bepaald.

Stap 4: Blogposts schrijven

Ik kan aan de slag: voor elke blogpost doe ik deskresearch en interview ik jou of een van je collega’s. Op basis van deze input schrijf ik een uitgebreide, zoekwoordrijke blogpost die je helpt te scoren in Google.

Stap 5: Meer sales

Ik leg je precies uit hoe je je blogposts inzet in je salesproces. Zo wordt je blog een verkoopmedewerker die nooit slaapt, nooit ziek is en nooit om opslag vraagt.

Liever zelf leren bloggen volgens de They Ask, You Answer-methode? Vraag een offerte aan voor een training!

Waarom je je blogs door mij zou laten schrijven

Er zijn talloze tekstschrijvers die je blogs voor je kunnen schrijven. Waarom zou je uitgerekend voor mij kiezen?

Nou, hierom 👇

Blonde vrouw in witte blouse

10+ jaar professionele schrijfervaring

Ik heb meer dan 10 jaar ervaring met het schrijven van online teksten. Ik weet wat wel en niet werkt en dat voorkomt kostbare fouten. Zo weet je zeker dat je blogposts je ook echt wat opleveren.

Specialist in jouw niche

Ik ben specialist in schrijven over cleantech, ecologisch bouwen en de circulaire economie. Ik heb affiniteit met deze onderwerpen en ben goed op de hoogte van wat er speelt. En dat zie je aan de teksten die ik schrijf.

Bewezen effectieve methode

Ik werk met een bewezen methode. Bij mij krijg je geen blogs waar je klanten niet op zitten te wachten,

maar blogs over onderwerpen die al keer op keer bewezen hebben bij te dragen aan meer traffic, leads en sales.

Blogabonnementen

2 blogs per maand

€ 1.000 per maand (min. 6 maanden)

€ 500 per blog

inclusief brainstormsessie van 1 à 1,5 uur (eenmalig)

inclusief contentkalender voor 6 maanden (12 onderwerpen)

max. 1.000 woorden per blog (voor 1.000 – 2.000 woorden geldt een toeslag van € 300 per blog)

inclusief zoekwoordenonderzoek

inclusief deskresearch/interview

inclusief 1 feedbackronde

geoptimaliseerd voor zoekmachines

minimaal 6 maanden

4 blogs per maand

1.900 per maand (min. 6 maanden)

€ 475 per blog

inclusief brainstormsessie van 1 à 1,5 uur (eenmalig)

inclusief contentkalender voor 6 maanden (24 onderwerpen)

max. 1.000 woorden per blog (voor 1.000 – 2.000 woorden geldt een toeslag van € 300 per blog)

inclusief zoekwoordenonderzoek

inclusief deskresearch/interview

inclusief 1 feedbackronde

geoptimaliseerd voor zoekmachines

minimaal 6 maanden

6 blogs per maand

€ 2.700 per maand (min. 6 maanden)

450 per blog

inclusief brainstormsessie van 1 à 1,5 uur (eenmalig)

inclusief contentkalender voor 6 maanden (36 onderwerpen)

max. 1.000 woorden per blog (voor 1.000 – 2.000 woorden geldt een toeslag van € 300 per blog)

inclusief zoekwoordenonderzoek

inclusief deskresearch/interview

inclusief 1 feedbackronde

geoptimaliseerd voor zoekmachines

minimaal 6 maanden

deze wil ik

Veelgestelde vragen

Heb jij vragen? Ik heb antwoorden 🙌

Is het ook mogelijk om 1 blog per maand te laten schrijven?

Nee. Met 1 blog per maand gaan jullie geen resultaat zien, dus dat vind ik zonde van mijn tijd en jullie investering. Uitzondering: als jullie nu al regelmatig blogs publiceren en iemand zoeken die af en toe een uitgebreidere en diepgaandere blog voor jullie kan schrijven.

Wij schrijven onze blogs liever zelf, kun je ons dan ook helpen?

Jazeker. Ik kan jullie blogs van feedback voorzien, jullie coachen om betere blogs te schrijven of een blogtraining verzorgen, waarin jullie alles leren over They Ask, You Answer, de Big 5 en hoe jullie je blogs zó schrijven dat jullie het vertrouwen van jullie klanten winnen. Neem even contact met me op voor de mogelijkheden.

Hoe werkt dat met die toeslag?

De ervaring leert dat de meeste blogs die ik schrijf rond de 1.000 woorden zitten of daar juist ruim overheen gaan (richting de 2.000). Op voorhand is lastig te zeggen uit hoeveel woorden een blog gaat bestaan. Dat hangt van het onderwerp af en hoeveel woorden er nodig zijn om een complete blog rond dat onderwerp te schrijven. Inclusief research, interview en het verwerken van feedback gaat er zomaar 5 uur zitten in een blog van 1.000 woorden. Daarom zijn mijn prijzen gebaseerd op maximaal 1.000 woorden en reken ik een toeslag als het 1.500 – 2.000 woorden worden.

Enthousiast geworden om mij je blogs te laten schrijven?

× Heb je een vraag? Stuur me een appje!