Blogs

De meeste blogs leveren geen sales op.

Die van jou straks wel.

Ooit bij stilgestaan hoeveel kostbare tijd je eigenlijk kwijt bent aan het opvolgen van leads?

Je moet met ze in gesprek gaan, elke keer dezelfde vragen beantwoorden en dan worden ze ook nog niet eens allemaal klant.

En dan is er nog een ander probleem: steeds meer mensen nemen niet eens meer contact op met hun vragen, maar verwachten de antwoorden online te vinden. Is jouw website daar al op voorbereid?

Hoe zou het zijn als je alleen nog maar goed geïnformeerde prospects zou krijgen?

Als je niet elke keer dezelfde simpele vragen zou hoeven beantwoorden, maar direct de diepte zou kunnen ingaan in een gesprek?

Als je voordat je in gesprek gaat al een hoge mate van zekerheid zou hebben dat iemand klant wordt?

Dit, en meer, kun je bereiken door blogposts te publiceren waar je klanten echt op zitten te wachten én deze vervolgens in te zetten in je salesproces.

Meer traffic, leads en sales met een bewezen framework

Ik schrijf je blogs volgens de They Ask, You Answer-methode van Marcus Sheridan. Hij ontdekte in 2008 dat de mensen die zijn site bezochten 5 dingen wilden weten.

De zogeheten Big 5:

  • Prijs en kosten
  • Problemen waar jouw product een oplossing voor is en problemen met/nadelen van jouw product
  • Vergelijkingen en versus
  • De beste (meest verkochte, minst onderhoudgevoelige, etc) in z’n soort
  • Reviews en beoordelingen

Maar dat niet alleen: deze onderwerpen bleken universeel te zijn. Sindsdien hebben honderden bedrijven over de hele wereld succes geboekt met deze methode. En jij kunt er een van zijn!

They Ask, You Answer is bij uitstek geschikt voor bedrijven die producten of diensten verkopen waar mensen zich uitgebreid over willen inlezen voor ze tot aanschaf overgaan. Dit geldt voor de meeste b2b-bedrijven, maar ook voor veel b2c-bedrijven.

Joost van der Waal van Climatedeal over They Ask, You Answer: “Ik heb een ecologisch isolatiebedrijf en besloot naar aanleiding van een artikel van Renske een blog te schrijven over de kosten van ecologisch isoleren. Ik kreeg veel positieve reacties op LinkedIn, de blog is goed gelezen en hij leverde me nieuwe klantaanvragen op. Mensen zeiden aan de telefoon: “Over de prijs hoeven we het niet meer te hebben, ik wil dat jij bij mij ecologisch komt isoleren.”

Nieuwsgierig geworden naar They Ask, You Answer en de Big 5? Ik vertel je graag meer in een kennismakingsgesprek!

Hoe het is om met mij samen te werken

Renske is veel meer dan ‘gewoon een tekstschrijver’. Ze ontzorgt ons helemaal op het gebied van de marketingcommunicatie van ons merk.

– Paul Willems, hoomie

Ik zie het als meerwaarde dat Renske ook met andere klanten in de cleantechsector werkt, omdat ze daardoor beter op de hoogte is van wat er speelt.

Kim Bentum, EVWise & EV Consult

Renske is er met minimale input in geslaagd unieke, volledige en lekker leesbare pagina’s te schrijven waarmee we inmiddels ranken in Google.

Jurriën de Peuter, Kiwatt

In 5 stappen naar effectieve blogposts

Stap 1: Kennismaking

Allereerst vogelen we uit of we een match zijn en of de They Ask, You Answer-methode geschikt is voor de producten en diensten die jouw bedrijf verkoopt. Na dit gesprek stel ik een offerte op.

Stap 2: Brainstormsessie

Als we samen aan de slag gaan, plannen we een brainstormsessie in om te bepalen over welke onderwerpen we gaan schrijven. Welke vragen krijg jij het meest over de producten of diensten die de meeste omzet opleveren?

Stap 3: Keyword research

Na de brainstormsessie stel ik een contentkalender op en doe ik een zoekwoordenzoek om te bepalen welke zoekwoorden het beste passen bij de onderwerpen die wij in de brainstormsessie hebben bepaald.

Stap 4: Blogposts schrijven

Ik kan aan de slag: voor elke blogpost doe ik deskresearch en interview ik jou of een van je collega’s. Op basis van deze input schrijf ik een uitgebreide, zoekwoordrijke blogpost die je helpt te scoren in Google.

Stap 5: Meer sales

Ik leg je precies uit hoe je je blogposts inzet in je salesproces. Zo wordt je blog een verkoopmedewerker die nooit slaapt, nooit ziek is en nooit om opslag vraagt.

Liever zelf leren bloggen volgens de They Ask, You Answer-methode? Vraag een offerte aan voor een training!

Waarom je mij voor je zou laten bloggen

Er zijn talloze tekstschrijvers die je blogs voor je kunnen schrijven. Waarom zou je uitgerekend voor mij kiezen?

Nou, hierom 👇

Blonde vrouw in witte blouse

10+ jaar professionele schrijfervaring

Ik heb meer dan 10 jaar ervaring met het schrijven van online teksten. Ik weet wat wel en niet werkt en dat voorkomt kostbare fouten. Zo weet je zeker dat je blogs je ook echt wat opleveren.

Specialist in jouw niche

Ik ben specialist in schrijven over cleantech, ecologisch bouwen en de circulaire economie. Ik heb affiniteit met deze onderwerpen en ben goed op de hoogte van wat er speelt. En dat zie je aan de teksten die ik schrijf.

Bewezen effectieve methode

Ik werk met een bewezen methode. Bij mij krijg je geen blogs waar je klanten niet op zitten te wachten,

maar blogs over onderwerpen die al keer op keer bewezen hebben bij te dragen aan meer traffic, leads en sales.

Enthousiast geworden om met mij samen te werken?